Slimmens Consultancy, Specialist in Backoffice PerformanceFor Excellence in Operations voor backoffices van verzekeraars en pensioenfondsen
Slimmens Consultancy BVVisie van Slimmens Consultancy BVDe dienstverlening van Slimmens ConsultancyArtikelen gepubliceerd door Slimmens Consultancy

 

 

If you don't do
it with
excellence,
don't do it at
all! Because
if it's not
excellent, it
won't be profitable
or fun, and if you're not in business for
fun or profit, what the hell
are you doing there?
-
Robert
Townsend

 

 

Streven naar een integraal klantbeeld

Waar blijft de mid-office?

InFinance.

F. Slimmens

In het vorige nummer van InFinance: Door verouderde systemen die productgericht werken is het voor banken en verzekeraars schier onmogelijk om de klant integrale informatie te verstrekken. Het gevolg: voor iedere verzekering of beleggingsrekening een apart afschrift en de klant mag vervolgens zelf ‘knippen en plakken’. Maar het kan beter; de mid-office biedt uitkomst.

Vernieuwing van de ICT huishouding biedt op zichzelf grote voordelen. Er kan gezorgd worden dat systeemtechnische ondersteuning echt aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en de bedrijfsvoering. Moderne, state-of-the-art technologieën kunnen in de processen geïncorporeerd worden.

Dit alles met het doel te leveren wat gevraagd wordt en de nodige flexibiliteit te realiseren die nodig is om ook op langere termijn aan veranderende eisen en wensen te kunnen blijven voldoen.

Aan deze vernieuwingsstrategie blijkt echter ook een keerzijde te zitten. Alleen de vervanging van één legacy-systeem blijkt al een zwaar en moeizaam traject te zijn. De complexiteit wordt op voorhand veelal onderschat. Aspecten die bij vervanging boven tafel zullen komen, zijn onder meer:

Download het hele artikel (337k pdf)

Terug naar overzicht artikelen >>

 

 
     

Verouderde systemen

blijken zeer

moeilijk te vervangen

 
 

Slimmens Consultancy - Contact - Algemene Voorwaarden - Privacy Statement en Disclaimer - Sitemap